Sporades newspaper / ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ • email: 3nisia@otenet.gr και 18154poulios@gmail.com • Tηλ. 6942 22 62 01

I.KTEO

ΣΚΟΠΕΛΟΣ / ΑΦΟΙ ΠΡΟΒΙΑ • ΚΛΙΚ ΣΤΟ BANNER

Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

Τα διάσημα δαμάσκηνα Σκοπέλου της οικογένειας Γρυπιώτη

Η οικογένεια Γρυπιώτη (ΚΛΙΚ) τα παράγει με αγάπη και μεράκι, χρησιμοποιώντας τον παραδοσιακό τρόπο.
Είναι βιολογικά χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά.

Λίγες πληροφορίες για τα ΜΑΥΡΑ δαμάσκηνα ή τα "γλυκά κορόμηλα" όπως ονομάζονται στη Σκόπελο.
Τα μαύρα αποξηραμένα δαμάσκηνα περιέχουν αξιόλογο ποσά μετάλλων και ιχνοστοιχείων (κάλιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και σελήνιο) καθώς και βιταμίνες (A, B6, B3, B2), όλα τα απαραίτητα για τη διατήρηση της καλής μας υγείας. Από ότι λένε οι ειδικοί, κατέχουν εξέχουσα θέση στην απορρόφηση και εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών διότι περιέχουν μέγιστη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών. Κατά συνέπεια βοηθούν στη μείωση του οξειδωτικού στρες, προστατεύουν τις κυτταρικές μεμβράνες από την οξείδωση ενώ παράλληλα έχουν την ικανότητα να επιβραδύνουν τους μηχανισμούς που εμπλέκονται στη γήρανση του σώματος και του εγκεφάλου. Αποτελέσματα ερευνών έδειξαν ότι τα μαύρα αποξηραμένα δαμάσκηνα προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα εμποδίζοντας την οξείδωση της κακής χοληστερίνης, ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, συμβάλλουν στην ομαλή εγκεφαλική μικροκυκλοφορία και ασκούν αντικαρκινική δράση. Τα βιοενεργά συστατικά των δαμασκήνων ευνοούν την οστική αύξηση. Σε μελέτη που έγινε παρατηρήθηκε ότι η συστηματική κατανάλωση ξηρών δαμάσκηνων οδήγησε στο σχηματισμό νέου οστού σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Είναι σε όλους γνωστό πως τα πολύτιμα για το έντερο αποξηραμένα δαμάσκηνα, πλούσια σε φυτικές ίνες, είναι από τους πιο υγιείς και αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης της δυσκοιλιότητας.

Συνεπώς, με σαφώς περισσότερα του ενός οφέλη για...
τον μεταβολισμό και την υγεία, μπορούμε να τα εντάξουμε στο πλαίσιο της μεσογειακής διατροφής, καταναλώνοντας δύο με τρία μαύρα δαμάσκηνα την ημέρα.

Πως να τα χρησιμοποιήσετε

Ως σνακ για να περιορίσετε την όρεξή σας
Ταιριάζουν πολύ με γιαούρτι
Σε διάφορους συνδυασμούς σε φρουτοσαλάτες
Μπορείτε να τα βράσετε και να τα κάνετε κομπόστα
Στη μαγειρική δίνουν φρουτώδη και γλυκιά γεύση στα φαγητά
Στη γέμιση των πουλερικών
Στις γεμιστές ντομάτες, αντί για σταφίδες
Σε διάφορες συνταγές γλυκών

Ενδεικτικά πιάτα με μαύρα αποξηραμένα δαμάσκηνα

Χοιρινό με δαμάσκηνα και πατάτες
Ψαρονέφρι γεμιστό με δαμάσκηνα
Αρνί με σάλτσα δαμάσκηνο
Μελιτζάνες Ιμάμ
Φρέσκα φασολάκια
Ψάρια πλακί με δαμάσκηνα
Ροφός στιφάδο με δαμάσκηνα
Γαλοπούλα με δαμάσκηνα και λιαστή ντομάτα

Ενδεικτικά γλυκά με μαύρα αποξηραμένα δαμάσκηνα

Νηστίσιμο κέικ με ταχίνι και δαμάσκηνα
Δαμασκηνόπιτα
Τάρτα με δαμάσκηνα
Πουτίγκα με σιμιγδάλι και σάλτσα δαμάσκηνο
Κέικ καρότου με δαμάσκηνα
Σοκολατάκια με δαμάσκηνα
Λίγες πληροφορίες για τα ξινά αποξηραμένα δαμάσκηνα ή τα "ξινά κορόμηλα" όπως ονομάζονται στη Σκόπελο
Ελάχιστα επεξεργασμένα τα "ξινά κορόμηλα", με άφθονες φυτικές ίνες, με περιεκτικότητα σε βιταμίνη A, σε κάλιο και σε αντιοξειδωτικές ουσίες, εντάσσονται στο πλαίσιο της παραδοσιακής Μεσογειακής διατροφής. Η σύγχρονη διαιτολογία θεωρεί σήμερα τη Μεσογειακή δίαιτα ως τρόπο ζωής που χαρίζει μακροζωία και καλή υγεία. Αποτελέσματα ερευνών έδειξαν ότι τα αποξηραμένα δαμάσκηνα βοηθούν στη μείωση του οξειδωτικού στρες, μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης, προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα, ασκούν αντικαρκινική δράση, ευνοούν την οστική αύξηση, επιβραδύνουν τους μηχανισμούς που εμπλέκονται στη γήρανση του σώματος και του εγκεφάλου, ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση και συμβάλλουν στην ομαλή εγκεφαλική μικροκυκλοφορία. Και φυσικά μην ξεχνάμε πως ένας από τους πιο φυσικούς, υγιείς και αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης της δυσκοιλιότητας είναι η κατανάλωση των πολύτιμων για το έντερο αποξηραμένων δαμάσκηνων. Προσθέτοντας ξινά αποξηραμένα δαμάσκηνα στην κουζίνα μας, σε καθημερινή βάση, ωφελούμε τον μεταβολισμό και την υγεία μας.

Πως να τα χρησιμοποιήσετε

Στην παραδοσιακή Σκοπελίτικη μαγειρική, υποκαθιστούν το ξίδι, προσθέτοντας γλυκόξινη και ελαφρώς πικάντικη γεύση στο φαγητό. Ενδεικτικά, τα χρησιμοποιούμε στις φακές σούπα, σε όλα τα φρέσκα ψάρια πλακί στον φούρνο, στον ξερό μπακαλιάρο πλακί, στο ροφό στιφάδο, στις σουπιές με τα χόρτα, στα καλαμάρια στιφάδο, στο χταπόδι ξιδάτο και στον λαγό στιφάδο.

Στην μοντέρνα Σκοπελίτικη μαγειρική, τα προσθέτουμε και σε άλλα φαγητά, όπως ενδεικτικά στο γεμιστό ψαρονέφρι, στο ρολό κοτόπουλο, στη φασολάδα, στο χοιρινό φιλέτο με δεντρολίβανο και σκόρδο, στο μοσχαράκι ψητό κατσαρόλας, στο κοκκινιστό αρνί και στα κρέατα κυνηγιού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ ΜΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ