Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Topos Real Estate

Topos Real Estate

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Οι Βόρειες Σποράδες δεν είναι νησιά!

Με μια πρώτη ανάγνωση του σχεδίου Καλλικράτης μπορεί κάποιος να παρατηρήσει τα εξής: Τα νησιά των Βορείων Σποράδων στον χωροταξικό σχεδιασμό είναι φανερό ότι αναγνωρίζονται σαν νησιά. Ο Υπουργός ο κύριος Ραγκούσης είχε επαναλάβει πολλές φορές ότι για τον χωροταξικό χάρτη του Καλλικράτη θα ισχύσει η αρχή «Κάθε νησί και Δήμος». Όντως η δέσμευση του Υπουργού ισχύει αφού τόσο η Σκιάθος όσο και η Σκόπελος και η Αλόννησος αναγνωρίστηκαν χωροταξικά ως νησιά και παρέμειναν αυτόνομοι Δήμοι με το σχέδιο Καλλικράτης. Άρα κατ’ αυτήν την έννοια είμαστε νησιά. Όμως όπως θα δούμε αμέσως πιο κάτω τελικά νησιά δεν είμαστε.
Με το νέο σχέδιο Καλλικράτης υπαγόμαστε στη Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ως Περιφερειακές Ενότητες την περιφερειακή ενότητα Λάρισας, την περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, την περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας και την περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας όπου ανήκουμε και τα τρία νησιά των Β.Σποράδων. 

Κατά το σχέδιο Καλλικράτης νησιά νοούνται όμως μόνο όσα νησιά ανήκουν στις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου. Εμείς ανήκουμε στη Περιφέρεια Θεσσαλίας άρα δεν είμαστε νησιά
Τι σημαίνει όμως ότι ένας Δήμος είναι νησί κατά τον Καλλικράτη; 
Στο Δ’ μέρος του σχεδίου Καλλικράτης και συγκεκριμένα στο άρθρο 204 αναφέρει ο νόμος πλήθος αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται στους νησιωτικούς Δήμους από τις υπό κατάργηση νομαρχίες. Αρμοδιότητες από τους τομείς γεωργίας, κτηνοτροφίας, αλιείας, φυσικών πόρων, ενέργειας, βιομηχανίας, μεταφορών, επικοινωνιών, έργων, χωροταξίας, πολεοδομίας και περιβάλλοντος. Αρμοδιότητες πάρα πολύ σημαντικές οι οποίες μεταφέρονται στους νησιωτικούς Δήμους των Περιφερειών Βορείου και Νοτίου Αιγαίου με τη λογική ότι λόγω των δυσκολιών των συγκοινωνιών στα νησιά οι δημότες τους θα μπορούν να διεκπαιρεώνουν τις υποθέσεις τους στο Δήμο τους και όχι στην Περιφέρειά τους. Όμως όπως είπαμε παραπάνω εμείς δεν είμαστε νησιά και άρα οι δημότες μας θα πρέπει να ταλαιπωρούνται και να ξοδεύουν χρόνο και πολύ χρήμα για να πάνε στη Λάρισα ή στο Βόλο. 
Επίσης στο άρθρο 206 παρ. 2 αναφέρει το προσχέδιο νόμου ότι η νησιωτικοί δήμοι λόγω του ότι τους μεταφέρονται οι παραπάνω αρμοδιότητες θα πάρουν και αντίστοιχα περισσότερους πόρους από τη Πολιτεία. Άρα αν χαρακτηριζόμασταν νησιωτικοί Δήμοι θα είχαμε και περισσότερους πόρους από το κράτος.
Ακόμη σύμφωνα με τη παρ. 4 του ιδίου άρθρου οι νησιωτικοί Δήμοι μπορούν να προσλαμβάνουν περισσότερο προσωπικό για την άσκηση των επιπλέον αρμοδιοτήτων τους. Αυτό φυσικά θα σήμαινε και για εμάς περισσότερες θέσεις εργασίας. 
Εξαιτίας των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών που έχουν οι νησιωτικοί Δήμοι η πολιτεία στο άρθρο 208 του Καλλικράτη ορίζει ότι: Συνιστάται Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής. Το Ινστιτούτο ενεργεί ως σύμβουλος του κράτους και της αυτοδιοίκησης για τα θέματα χάραξης και άσκησης πολιτικών ως προς τις νησιωτικές περιοχές και συνεργάζεται με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής, καθώς και με ομοειδούς αντικειμένου Ινστιτούτα της αλλοδαπής. Ειδικότερα σκοποί του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής είναι η έρευνα και η εκπόνηση μελετών για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών. 
Η Πολιτεία δηλαδή αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα των νησιών και συστήνει ερευνητικό ινστιτούτο για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Όμως επειδή δεν χαρακτηριζόμαστε ως νησιά  αν και έχουμε τα ίδια προβλήματα και τις ίδιες ανάγκες πχ με τη Μύκονο, εμείς αντιμετωπιζόμαστε όπως ένα χωριό στην ηπειρωτική Ελλάδα.  
Συνεχίζοντας τη μελέτη του σχεδίου Καλλικράτης προχωράμε στην εξέταση των Περιφερειών. Σύμφωνα με τον Καλλικράτη σε κάθε Περιφέρεια εκλέγεται ένας Περιφερειάρχης, Αντιπεριφερειάρχες τόσοι όσες οι εκλογικές περιφέρειες (δλδ Περιφερειακές Ενότητες) και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι τουλάχιστον 3 από κάθε Περιφερειακή Ενότητα. Δηλαδή στη Περιφέρεια Θεσσαλίας με τον Καλλικράτη θα έχουμε έναν Περιφερειάρχη, τέσσερεις Αντιπεριφερειάρχες (ένας από κάθε Περιφερειακή Ενότητα δλδ των Περιφερειακών Ενοτήτων Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας και Μαγνησίας) και πενήντα ένας (51) Περιφερειακοί Σύμβουλοι (τουλάχιστον 3 από κάθε Περιφερειακή Ενότητα). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Περιφερειάρχης σίγουρα δεν είναι από τις Β. Σποράδες, οι Αντιπεριφερειάρχες δεν είναι σίγουρα από τις Β. Σποράδες και κανένας Περιφερειακός Σύμβουλος από τις Β.Σποράδες. Δηλαδή μηδενική εκπροσώπηση των Β. Σποράδων στη Περιφέρεια Θεσσαλίας. Άρα ακόμα μια φορά θα αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς. 
Όμως θα μπορούσε κάποιος να πει γιατί ένα τόσο μικρό πληθυσμιακά μέρος να έχει και εκπρόσωπο στη Περιφέρεια; Καταρχήν γιατί έχουμε Δημοκρατία και πρέπει να αντιπροσωπευόμαστε και κατά δεύτερον γιατί ο Καλλικράτης το προβλέπει αυτό αλλά μόνο στους νησιωτικούς Δήμους. 
Ειδικότερα στην αιτιολογική έκθεση του προσχέδιου του Καλλικράτη στη σελίδα 28 αναφέρει ότι «…τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου εκλέγονται σε εκλογικές περιφέρειες. α) Στο επίπεδο Περιφέρειας οι σημερινές Νομαρχίες. Στις Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου ως εκλογική περιφέρεια για την εκλογή περιφερειακών συμβούλων δεν είναι το σύνολο του νομού όπως στις ηπειρωτικές περιφέρειες αλλά διαχωρίζονται σε επιμέρους ενότητες που αντιστοιχούν κατά βάση στα όρια των σημερινών επαρχείων…» Δηλαδή αν μας θεωρούσαν νησιά θα είχαμε σίγουρα τρεις περιφερειακούς συμβούλους με εκλογική περιφέρεια το Επαρχείο Β. Σποράδων. 
Παρακάτω στη σελίδα 28 διαβάζουμε «…Μαζί με τον περιφερειάρχη εκλέγονται άμεσα και οι τοπικοί αντιπεριφερειάρχες, ένας για κάθε νομό-περιφερειακή ενότητα…». Δηλαδή αν μας αναγνωρίσουν σαν νησιωτικούς Δήμους θα έχουμε εκλογική περιφέρεια των Β. Σποράδων και άρα θα εκλέγουμε Αντιπεριφερειάρχη. Θα πείτε υπερβολικό να εκλέγετε αντιπεριφερειάρχη 3 μικρά νησιά. Κι όμως όχι και μάλιστα ο ίδιος ο Καλλικράτης στη σελίδα 37 της αιτιολογικής έκθεσης αναφέρει «…Στις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, ως εκλογική περιφέρεια για την εκλογή περιφερειακών συμβούλων δεν ορίζεται το σύνολο του νομού, όπως στις ηπειρωτικές περιφέρειες, αλλά οι νησιωτικές περιφέρειες υποδιαιρούνται σε επιμέρους ενότητες που έχουν αντιστοίχηση με τα όρια των επαρχείων. Οι πολίτες θα εκλέγουν έτσι με τον αμεσότερο δυνατό τρόπο τους εκπροσώπους τους στο περιφερειακό συμβούλιο. Αλλά και ένας επιπρόσθετος και λογικός λόγος είναι ότι σε μια περιφέρεια όπως τη Περιφέρεια Θεσσαλίας όπου κατά 98% απαρτίζεται από αστικούς και ορεινούς δήμους ποιος Περιφερειάρχης και ποιο περιφερειακό συμβούλιο θα δώσει σημασία στους ελάχιστους ψηφοφόρους τριών μικρών νησιών;
   
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ 
ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΟΡΙΖΕΙ
Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ 
ΑΙΤΟΥΜΑΣ Τ Ε
1.Να χαρακτηριστούν τα νησιά των Β. Σποράδων ως νησιωτικοί Δήμοι και να έχουν  
   τα ίδια δικαιώματα με τους νησιωτικούς Δήμους των Περιφερειών Βορείου και   
   Νοτίου Αιγαίου. 
2. Στη Περιφέρεια Θεσσαλίας να προστεθεί μια ακόμα Περιφερειακή Ενότητα 
    (Β.Σποράδων) και να εκλέγουμε αντιπεριφερειάρχη και περιφερειακούς 
    συμβούλους για την καλύτερη αντιπροσώπευση μας και εκπροσώπησή μας σε μια   
    Περιφέρεια τόσο διαφορετική από τα δικά μας Θέλω.
3. Το Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής να εκπονεί μελέτες και για τα νησιά των Β.   
    Σποράδων.

Διαβάστε το ψήφισμα του Δ.Σ. του Δήμου Σκιάθου εδώ: http://efimerida-sporades.blogspot.com/2010/05/blog-post_5979.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΓΡΑΦΗ greeklish ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
H efimerida-sporades.blogspot.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από τo blog. Παρακαλούμε τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην συκοφαντούν και να μην γράφονται σε greeklish. Οι διαχειριστές φέρουν ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.