Α. ΠΡΟΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ

Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Εκδρομή του Συλλόγου Γυναικών Σκιάθου

ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
Ο Σύλλογος Γυναικών Σκιάθου πραγματοποίησε εκδρομή στις 16-3-2010 έως και 19-3-2010 στα Λουτρά Πόζαρ, Αριδαία, Έδεσσα, Μουσείο Βεργίνας, Καϊμακτσαλάν- Βόρρα και στο πέτρινο χωριό «Άγιο Αθανάσιο». Η εκδρομή αυτή είχε εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα.

Την Τρίτη ξεκινήσαμε από τη Σκιάθο με προορισμό την Αριδαία και τα Λουτρά Πόζαρ, περιοχές στο Νομό Πέλλας. Κάναμε στάση για λίγη ξεκούραση στη «Νεράιδα» μια πανέμορφη περιοχή κοντά στη γέφυρα του Πολύφυτου, όπου περνά ο ποταμός Αλιάκμονας και η θέα από κει είναι καταπληκτική.
Εκεί που αρχίζει η Ελλάδα, 100 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Θεσσαλονίκης, στη σκιά του Πάικου και του Βόρρα βρίσκεται η Αριδαία, η οποία ανήκει στην επαρχία της Αλμωπίας, μια πλούσια αγροτική περιοχή, με ηπειρωτικό κλίμα (ήπιο σχετικά χειμώνα και δροσερό καλοκαίρι). Η διαμονή μας ήταν στη Λουτρόπολη του Πόζαρ (Λουτρά Πόζαρ), που βρίσκεται μόλις 13 χιλιόμετρα από την Αριδαία με τις θερμές πηγές και τα ιαματικά λουτρά. Τα Λουτρά καθημερινά τα’ απογεύματα τα επισκεπτόμασταν για ν’ απολαύσουμε τις ευεργετικές τους ιδιότητες.
Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την Έδεσσα, μια πόλη από τις πιο ωραίες και γραφικές πόλεις της Μακεδονίας, καταπράσινη και με άφθονα νερά. Μέσα από την πόλη περνά ο ποταμός Βόδας ή Εδεσσαίος, που πηγάζει από την περιοχή του Νησιού, διακλαδίζεται στην πόλη και πέφτοντας από ψηλά σχηματίσει τους περίφημους καταρράχτες της Έδεσσας . Οι καταρράχτες αυτοί, από τα σπουδαιότερα τουριστικά στοιχεία της πόλης χαρίζουν γραφικότητα στην περιοχή. Το μεγάλο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Άγρα, έξω από την Έδεσσα, τροφοδοτεί με ρεύμα το μεγαλύτερο μέρος της Βόρειας Ελλάδας.
Σήμα κατατεθέν της περιοχής είναι το όρος Καϊμακτσαλάν, η τρίτη ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας με το διάσημο χιονοδρομικό του κέντρο (μόλις μια ώρα με το αυτοκίνητο από την Αριδαία) και τις πίστες που ξεκινάνε από το εκκλησάκι του προφήτη Ηλία σε υψόμετρο 2,5 χιλιομέτρων. Το όρος αυτό επισκεφτήκαμε μετά την Έδεσσα και ξεκουραστήκαμε στο όμορφο πέτρινο χωριό «Άγιος Αθανάσιος», που ήταν χιονισμένο.
Την Πέμπτη κατευθυνθήκαμε προς τη Βέροια για να προσκυνήσουμε στο Μοναστήρι Παναγίας Δοβράς, όπου συναντήσαμε και πήραμε τις ευλογίες του Σκιαθίτη Ιερομόναχου Πατέρα Λουκά. Μετέπειτα πήγαμε στη Βεργίνα στον αρχαιολογικό χώρο- το Μουσείο της Βεργίνας, όπου έγινε πλήρης ξενάγηση.
Η Βεργίνα είναι μία μικρή πόλη στην βόρειο Ελλάδα, στον Νομό Ημαθίας στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στέκεται στους πρόποδες των Πιέριων Όρεων, σε υψόμετρο 120 μέτρων από την θάλασσα.
Η πόλη έγινε παγκοσμίως διάσημη το έτος 1977, όταν ο Έλληνας αρχαιολόγος Μανόλης Ανδρόνικος ανακάλυψε ένα ταφικό μνημείο συμπεριλαμβανομένου και του τάφου του Φιλίππου Β' πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Σε όλη τη διαδρομή μέσα στο λεωφορείο τραγουδούσαμε και στα πρόσωπα όλων μας ήταν ζωγραφισμένη η χαρά.
Τη Παρασκευή πήραμε το δρόμο της επιστροφής, ξεκούραστες, χαρούμενες και με ωραίες εικόνες στο μυαλό μας.
Μια ακόμα εκδρομή του Συλλόγου μας υπήρξε επιτυχημένη και αυτό οφείλεται στην καλή οργάνωση και τη φιλική διάθεση των συμμετεχόντων.